Livet som pilgrim...


Just nu sitter jag och försöker plugga på inför fysikprovet i kombination med roligt folk på msn och hög musik. Det går mindre bra. Igår var jag på Pilgrimsvandringen för konfirmander tillsammans med det underbara Skagagänget och det har satt sina spår... Blåsor på fötterna, träningsvärk i benen och skavsår på axlarna efter väskan. Men det var det helt klart värt!

Självaste vandringen började vid 10-tiden vid Varnhems klosterkyrka. Det var jätte vackert när vi gick en efter en på en liten stig omringad av vitsippor och gröna träd. Längre fram var det även ett vattenfall, och Jenny tjatade hela tiden om att hon ville bada. Jenny, som föresten svimmade lite då och då fick åka bil endel sträckor för att hon inte skulle dö eller något. Vi andra fick bara gå, gå gå. Ibörjan var det jätte kul. Vi pratade om lite allt möjligt medans vi vandrade på. Ibland fick man stanna och lyssna på någon person iklädd munkkläder som bjöd på russin och ibland var det gruppen innan som segade. Vi gjorde även många raster för att dricka vatten, tänka på frågor och göra knutar på ett armband som hade en viss betydelse (låter kanske lite förvirrande men ja, så var det i vilket fall som helt!)
Louise var dagens hjälte som bjöd alla på jätte goda kakor som hon hade bakat själv.
När vi hade gått massa omvägar kom vi tillslut till Axvall då det var käk, hamburgare med bröd. Medans vi satt i skuggar och åt våran mat så passade Sara på att kväva oss med sina svettiga fötter, hälla saft i mitt hår. Dessutom dödade Karin några gråsuggor, vad taskigt av henne. ^^
När vi skulle börja gå igen fick jag och Sara den fantastiska idén att vi skulle gå barfota resten av vägen. Innan hade det ju först bara varit små stigar och sedan asfalt hela vägen. Efter stoppet var det dock grusväg! Jag fick ännu ondare i fötterna. Dessutom är det något mystiskt med Sara, när man går tillsammans med henne hamnar man alltid sist!
Efter en kilometer på grus pallade vi inte mer och fick ta på oss våra obekväma skor igen.
Det hände väldigt mycket mer eller mindre intressant den andra milen till Skara domkyrka och jag orkar inte berätta allt. Tillslut var vi nog alla trötta så då började vi sjunga, skrika och fjanta oss. Och äntligen var vi framme vid Skara domkyrka! Där fick vi pasta sallad innan det var gudstjänst i kyrkan. Och sedan var det slut! Men innan vi åkte hem så slutade det med en jätte stor gruppkram! 09-orna på Skaga är det bästa och jag längtar mycket till sommarlägret!

Jag är jätte ledsen för att jag inte har lagt upp bilder på alla. Det blev inte alls så många bra bilder. Men ni är lika mycket Skaga för det! :'D <3

dd
Tuffa gänget på bilden består av Julia, Sara, Anna, Jassie, Sofia och Karin.

tggg    ddd

ggg    hhhhhhh
Jag och Louise-"da coockie woman."           Lilla söta Sara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0